Jump to content
GoldenDaze

Some Characters I want to Try Out!

Recommended Posts

As the title states, I have yet to RP with two of my characters: 

 

Sea F. Salt (More Commonly Finnie)

3fxy4w.gif

 

 

And Nebulous Moon

3fxyac.gif

 

 

I'm up to anything with them! Neb and Finnie could use a little romance, or just some chill friends. I can put them up to random adventures too. Though I can be a little busy and take a little time to respond, I promise I'll get to it eventually! I just want to write my girls a little. 

 

To sum the two up if y'all don't wanna read their apps: 

 

Finnie: A very kind and quiet hippie who loves the ocean and what's in it. She's more commonly out in nature, or at the beach, taking in the view. 

 

Neb: A cocky, lazy bat who loves to flirt and have a little fun. She is a royal night guard, but secretly leaves her position to box in her underground seller.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reckless is ready to meet Neb. I think she scared Bella and gave her something batty and cute to think about. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

They are both adorable af!

I might have a character who could cross paths with Salty.

I just have one question. Where's Horseshoe bay? I was looking through the maps in the Lore section, but I couldn't find it.

My character lives in the Seasaddle Bay area. Specifically Baltimare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainbow: We can definitely start that RP soon. I’ll message you when I’m ready. I’m about to head off to bed haha 

 

Kaity: Thank you! Haha. I have like, a huge map of Equestria on my laptop, but I’m on my phone right now. I’m probably wrong, but I’m pretty sure it was in the southeast? I can check tomorrow. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, Canterlot.com has their own map of Equestria (and others) that they use to establish the canon for this site.

 

On this map, the southeast is the Seasaddle Bay area. Anywho, if you upload a copy of your map, I wouldn't mind going by it, instead, for the purposes of an rp with Salty.

 

[edit] There is a bay between Itaily and Prance that isn't labeled. That could be Horseshoe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, I got my map off the official one for the cannon of the show, and I did find Horseshoe Bay. 

 

eq_map.jpg

 

It's right under Baltimare in the Celestial Sea, but we could use whatever map. For all my RPs though, I've used this one. Still, we could use the one for this site, and I can change the location, no worries at all^^ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I always wonder if that map is meant to be scale or not. For a 'Kid's show', I'd expect it not to be. 

 

Interestingly, I can't seem to find a marked extended map.

 

20170804_105525.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, I don't know. 🤷‍♀️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not the best-quality scan in the world, but better than nothing:

 

kwrWkQb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personally, I feel like those maps are not to scale and inaccurate. Cartoony and not meant for real navigation. kinda like if I were to do this:

20191111-144820.png

 

But with more artistic talent. Basically, the map is more artistic than functional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Although, some inconsistencies between the canon map and the Canterlot.com map can't really be justified, now that I look at it.....

 

*shrug* In any case, Baltimare is in Horseshoe Bay anyway. So I'm not concerned about it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I can surely agree with you there, haha. Most things seem to be in the same area, but either way it should work.

 

What ideas were you thinking about for the RP, KaityKat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

*slides Aegis towards the fellow night guard bat.*

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol

Honestly, I don't even know. o3o

 

Windward Breeze is a sailor pony who spends most of his time as a fisherpony, but is also known for being a spectacular freelance sailor.

 

I just saw she was related with the sea, and thought "cool. I have one of those, too." Lol

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhhh, PyroBlaze haha. I already got somethin for Neb.

 

Aww, he’s actually really cute! I bet they could just run into each other at the beach, and end up nerding out about the ocean or something. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

He wouldn't mind having somepony to boast to about his many sailing exploits. He's always more than willing to share. lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, Finnie is a good listener, and wouldn’t mind about the boasting. 
 

What would the plot be, though? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm thinking about a thing, but it'll have to wait until later tonight when I have more time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...